maanantai 25. helmikuuta 2013

Madridin lentoasemalta menimme taksilla rautatieasemalle. Taksi oli Toyata Prius ja hybridi. Auton näytöltä oli mielenkiintoista seurata miten mootori pyöritti eturenkaita sitten latasi akkua ja aina välillä sähkömoottori pyöritti etupyöriä. Kuljettaja oli hyvin tyytyväinen autoonsa ja matkan aikana näkyi muitakin Prius hybridejä. Keskikulutus oli vähän yli 5 L/100 km. Täytyy panna harkintaan josko Toyota Corola Verson korvaisi hybridillä.
Atotchan rautatieasemalta ostimme liput El Puerto de Santa Mariaan. Sevillassa olisi junanvaihto.
Juna oli ns. AVE eli Alta Velosidad Espanola, juna joka pystyy 300 km nopeuksiin. Ave tarkoittaa espanjankielellä myös lintua. Matka Madridista Sevillaan kesti 2,5 h. Sitten vaihdoimme hitaampaan paikallisjunaan ja olimme sopivasti illansuussa El Puerton hotelissa.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Renfe_clase_100.JPG/512px-Renfe_clase_100.JPG

Maanantaiaamuna lähdimme sitten junalla Cadiziin etsimään vuokrakämppää. Juna oli AVE ja maksoi meiltä n. 8 euroa. Alle puolessa tunnissa olimme Cadizin keskustassa josta kävelimme tapaamaan yhtä asuntojen välittäjää, joka näytti meille yhden vaihtoehdon. Päivä meni kaupungissa ja tapasimme vielä toisen asunnonvälittäjän, illalla palasimme tavallisella junalla Puertoon.
Aamulla lähdimme taas asunnonhakuun ja kävimme katsomassa kahta asuntoa ensimmäinen oli suhteellisen uudessa kerrostalossa ja toinen 200 vuotta vanhassa 3-kerroksisessa talossa 1-kerroksen asunto. Vanhoihin asuntoihin mieltyneenä vuokrasimme sitten tuon jälkimmäisen.
  

 
Olohuoneen ikkuna valokuiluun ja ovi toiseen makuuhuoneeseen, ruokapöytää ja sohvaa näkyy vähän
Sohva ja astiakaappi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti